בעידן השפע בו יצרנים ויבואני מוצרי צריכה נאבקים על שטחי מדף בחנויות על מנת לחשוף את מוצריהן בפני הלקוח, חשיבות השימוש בסטנדים לתצוגה המותאמים למוצר הינה גדולה. סטנדים ומדפים המתוכננים נכון יאפשרו למוצר נוכחות ונראות גבוהה וכתוצאה מכך גם נגישות ללקוח הפוטנציאלי. החללים העומדים בפני בעלי החנויות ורשתות השווק הינם קטנים ומוגבלים יותר מבעבר, עקב יוקר השכירות המאלץ לעיתים הסתפקות בשטחים קטנים יותר של החנויות ובתי העסק. אי לכך, על כל מטר מרובע יש להשקיע חשיבה ותכנון מקדימים כיצד למקסם נראות והצגה של המוצרים החשובים לקידום.
סטנדים לתצוגה התומכים בשינויי תצוגה תכופים ומבצעים זמניים או עונתיים

מעבר למתקנים ולסטנדים לתצוגה הקבועים בחלל החנות, יש גם לתת את הדעת בבחירת הסטנדים, לאפשרות שלהם לשינוי והתאמה למוצרים מתחלפים. לעיתים יש צורך להוסיף או לשנות תצוגות עקב נניח קידום מכירות של מוצר מסוים המצריך הצגת כמות גדולה ממנו באופן נגיש. מסיבה זו, יש להעדיף מתקן תצוגה המאפשר גמישות בסידור המוצרים לפי מידותיהם וכמותם. מידוף קבוע או סטנד שאינו מודולרי ומתכוונן לפי הצורך, יהיה פחות שימושי למצב של שינוי פני המוצרים בחנות ויגביל את סוג המוצרים המתאימים להציג בו וכמותם. דוגמה כזו למשל היא יחידת מידוף אשר המרווח בין המדפים בה הינו קבוע – מוצר קטן ייעלם או ייבלע בגובה המדף ואילו מוצר בעל מימדים גדולים יותר או שיש ממנו כמות גדולה להצגה, לא יוכל להתאים. דוגמה נוספת: אם החנות מציגה פריטי אופנה ובגדים, ומעוניינת לצאת במבצעי סוף עונה, מוטב שתצטייד בסטנד טלסקופי המאפשר שינוי בכמות הבגדים הנתלים בו ובכך חוסך מקום ורצוי שיהיה גם מתקפל כך שעם תום המבצע ניתן יהיה לאחסנו מבלי שיתפוס מקום עד לשימוש הבא.
מידוף
המידוף מעבר להיותו אלמנט תצוגה חיוני ושימושי, הינו גם חלק אינטגרלי מן העיצוב הכולל של החנות או העסק. קיימים סוגים שונים של יחידות מידוף: מידוף לקיר, מידוף לחלל המרכזי של החנות ולעיתים יש צורך גם בשימוש ביחידות מדפים לחלון הראווה. בחירת החומר ממנו עשויים המדפים ואופן תלייתם וקיבועם הינה כאמור תולדה של הסגנון העיצובי הנבחר. החנות שלכם מעוניינת לשדר ביתיות או נקיון, בחרו מדפי עץ בצבעים בהירים בסגנון כפרי, אתם בעלים של חנות אופנה יוקרתית לגברים? השתמשו במדפי עץ עבים בצבעי עץ עמוקים, לשדר סגנון יוקרה וסטייל. בעסק המציג מוצרים טכנולוגיים מתקדמים וגאדג’טים כגון טלפונים סלולאריים או טאבלטים, השתמשו ביחידת מידוף המשלבת זכוכית וניקל המוסיף נופך מודרני ועדכני למוצרים המוצגים על המדפים. בחנות אשר הקונים בה הם ילדים והוריהם, השתמשו ביחידות מידוף מודולריות מפלסטיק, המאפשרות צבעוניות וססגוניות התואמת את עולם הילדים וכן מתאימות מבחינה בטיחותית עבור הילדים המבקרים בחנות.
על מנת לאפשר חווית קניה נעימה ללקוח ישנה חשיבות רבה לבחירת ומיקום הסטנדים ומתקני התצוגה. על מתקני התצוגה לתרום לקונספט העיצובי הכללי, לתדמית ולמראה בית העסק ובנוסף עליהם כמובן למלא את תפקידם הראשוני, שהוא לאפשר אחסון נוח של המוצרים תוך כדי הבלטתם והצגתם הנכונה באופן נגיש אסתטי ומסודר.